Brev från Servian

lördag 24 september 2016

lunch i Montpellier...



Det är tyvärr inte ofta jag tar mig tid att strosa runt i Montpellier, 
vår närmaste lite större stad. 
Men igår passade jag på, efter att ha lämnat kära vänner vid flyget. (Det finns bra direktflyg till Köpenhamn med Norwegian!)

Jag letade mig fram till en liten brocante-affär, lite utanför de vanliga affärsstråken. Hos Chic et Bohème kan du förutom second hand-sakerna i butiken köpa även inredningen i restaurangen! 
Stolen mittemot mig kostade 30 €...


Martinikannan med vatten var inte så dum heller...

På dagens lunchmeny fastnade jag för salladen med ostknyte och grillad aubergine: sååå gott! 


Sedan var jag väl rustad att strosa runt i de mysiga kvarteren med många gågator. Montpellier är ju en universitetsstad och det märks på både affärer och restauranger; det är mycket uteliv helt enkelt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!