Brev från Servian

torsdag 10 november 2011

granatrött!





Grenade; granatäppleär en annan underbar frukt som växer vilt längs våra vägar här i Servian. Nu är de så mogna så de öppnar sig och visar sina läckra kärnor. Mums för fåglar skulle jag tro...


Jag gjorde en sallad idag med granatäpple, 
som blev krispig, frisk och god. 
Om du också vill prova , ta exemplevis:
strimlad rödkål
finstrimlad isbergssallad
chèvre
rostade valnötter 
granatäpple
ringla lite god olivolja över
havssalt och peppar

C'est tout!
Det är allt!


Bon appétit!




3 kommentarer:

  1. Fina bilder - Och tack för salladreceptet,låter jättegott så det blir till att testa.

    SvaraRadera
  2. Tack,
    jag hoppas att du gillar det!

    SvaraRadera
  3. Hej Karin.
    Det finns granatäpplen i fruktdisken,så jag ska köpa och göra sallad efter ditt recept,ser så gott ut.
    Låter mysigt att bara gå ut och plocka några..
    (Jag är en sån som gillar att plocka-ja om det är tillåtet förstås - blåbär,lingon,svamp osv lite fikon och valnötter i Frankrike blev det vid ett tillfälle,då vi var där.Lite extra kul!)
    Strålande sol här tre dagar på raken.

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!